Les Cobras sont des autos mythiques, elles ont supassé leurs adversaires dans quasiment toutes les grandes courses. Aujourd'hui, il existe bon nombre de fabricants de répliques ce qui permet d'en admirer les formes relativement souvent dans les expos. Elles sont d'ailleurs souvent équipées de bons gros V8 comme à la grande époque. Mais celle-ci, non!!! En effet c'est un énorme V12 compressé Mercedes qui est renré péniblement dans le compartiment moteur. Avec environ 600cv autant dire que ça doit envoyer du très lourd. De quoi imprimer son slip dans le baquet à chaque accélération!!! De plus avec son traitement façon Pro-Touring, elle a tout bon. Perso j'adore!!! Pour ceux que ça intéresse je vous met les specs:
V12 Cobra
Numbers
492whp and 650Nm @ 0.35bar (5psi)
Engine
Mercedes-Benz V12 from a CL600, custom mounted Lyshom 3500 supercharger,
homemade adapter plate for twin throttle bodies from a Volvo 960, Vems
ECU with custom 24-channel spark power amplifier, 4x ignition coils from
a Saab V6 24 valve, custom made intake plenum, custom headers in 5/8
stainless steel, sidepipes in 4-inch stainless with 3-inch’ inserts,
custom oil sump and relocated oil filter, custom copper radiator in the
front and aluminum radiator in the rear, 2x Bosch Motorsport 044 fuel
pumps
Driveline
BMW Getrag 6-speed transmission, custom flywheel, twin-plate Helix clutch, custom chromoly propshaft built by Svea bil.
Suspension/Brakes
Front and rear suspension from Corvette C4, custom four-link in
chromoly, adjustable sway bars from Sellholms, Öhlins coilovers front
and rear, chromoly driveshafts built by Svea bil, Lancer Evo VIII front
and rear brake calipers with 330 mm discs front and 280 mm rear, Wilwood
e-brake
Wheels/Tires
Rondell 18X9.5J front, 18X11.5J rear, Avon slicks 245/645R18 front, 305/680R18 rear
Exterior
Custom made by Dax, carbon fiber custom front spoiler and splitter in
carbon fiber, Porsche Carrera Cup inspired rear wing in carbon fiber,
custom made rear wing mounting, carbon fiber rear diffuser. All carbon
parts built by built by Micke “wunderbaum” Svensson, custom mixed
color painted by Fredric Mattsson
Chassis/Interior
Custom chassis from Autof AB in Helsingborg with roll bar and air jacks
in all four corners, Tillett carbon fibre seats, custom Micke Svensson
carbon fiber dash panel, Auto Meter gauges, Racelogic computer
Aucun commentaire:
Enregistrer un commentaire